Επιστολή Κόλλια σε Γαβρόγλου για το μάθημα “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης”

0

Το αίτημά του για διατήρηση του μαθήματος, «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης», ως μάθημα επιλογής στην Τρίτη τάξη του Γενικού Λυκείου και Πανελλαδικώς εξεταζόμενο, διατύπωσε ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, με επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου.

Με το μάθημα αυτό, όπως αναφέρεται στην επιστολή του Προέδρου του ΟΕΕ, διδάσκεται η επιστήμη της οργάνωσης και διοίκησης που εστιάζει στις οργανωτικές δομές, στη διαχείριση και στην αποτελεσματική λειτουργία μιας οικονομικής μονάδας. Με τη διδασκαλία των διοικητικών ευθυνών, των καθηκόντων και της διαχείρισης του παραγωγικού δυναμικού, δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να κατανοήσει τη σημασία του σχεδιασμού, του προγραμματισμού και της υλοποίησης ενός συνόλου ενεργειών και μέσων προκειμένου να πραγματοποιηθεί ένας επιχειρηματικός σκοπός.

Επιπρόσθετα, το μάθημα αυτό αποτελεί δομικό στοιχείο του επιστημονικού υπόβαθρου των μαθητών που επιλέγουν τον προσανατολισμό «Οικονομίας και Πληροφορικής» και οι προτιμήσεις των μαθητών για το μέχρι σήμερα διδασκόμενο μάθημα επιλογής είναι αυξημένες, αφού δημιουργούνται κάθε χρόνο σε όλα τα ΓΕΛ της χώρας πάνω από 1.200 τμήματα.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου που προτείνετε, για τη Γ’ Τάξη ΓΕΛ και το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιθυμούμε να εκφράσουμε την άποψή μας για το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης», το οποίο είναι ήδη ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών της σημερινής Γ’ τάξης, ως μάθημα επιλογής. Αιτιολογώντας την άποψή μας, σας επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Η Επιστήμη της οργάνωσης και διοίκησης σηματοδοτεί μια διάσταση της πολυπλοκότητας της κοινωνικής πραγματικότητας που εστιάζει στις οργανωτικές δομές, στη διαχείριση και στην αποτελεσματική λειτουργία μιας οικονομικής μονάδας.

Με τη διδασκαλία των διοικητικών ευθυνών, των καθηκόντων και της διαχείρισης του παραγωγικού δυναμικού, δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να κατανοήσει τη σημασία του σχεδιασμού, του προγραμματισμού και της υλοποίησης ενός συνόλου ενεργειών και μέσων με τον τρόπο εκείνο που απαιτείται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ένας επιχειρηματικός σκοπός με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ταυτόχρονα, ο μαθητής γίνεται ικανός να διακρίνει και να εφαρμόζει το περιεχόμενο εννοιών όπως συνέπεια, αυστηρότητα, λήψη αποφάσεων, επικοινωνία, έλεγχος, συνεργασία κ.α., οι οποίες αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την εμπέδωση ορθολογικής συμπεριφοράς.

Η οργάνωση και διοίκηση έχει σχέση με τη δομή και τη λειτουργία της μονάδας παραγωγής για την επίτευξη της βέλτιστης παραγωγικής αποτελεσματικότητας στην προσπάθεια των Κοινωνιών να ικανοποιήσουν τις ανθρώπινες ανάγκες τους. Με το μάθημα αυτό εξετάζονται θεμελιώδεις αρχές της ατομικής συμπεριφοράς, όπως προσωπικότητα, αξίες, αντιλήψεις, στάσεις, διαθέσεις, συναισθήματα, λήψη αποφάσεων και ο ρόλος των παρακινητικών συνθηκών για την επίτευξη ενός αποτελέσματος.

Το μάθημα επίσης, αποτελεί δομικό στοιχείο του επιστημονικού υπόβαθρου των μαθητών που επιλέγουν τον προσανατολισμό «Οικονομίας και Πληροφορικής». Οι προτιμήσεις των μαθητών για το μέχρι σήμερα διδασκόμενο μάθημα επιλογής είναι αυξημένες, αφού δημιουργούνται κάθε χρόνο σε όλα τα ΓΕΛ της χώρας πάνω από 1200 τμήματα.

Με βάση τα παραπάνω και υπενθυμίζοντας ότι το μάθημα “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης” ήταν Πανελλαδικώς εξεταζόμενο, θεωρούμε ότι πρέπει να παραμείνει στα επιλεγόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του προτεινόμενου νέου ΓΕΛ.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και βάσιμα ευελπιστούμε ότι η πρότασή μας θα γίνει αποδεκτή.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ

Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here